Questions Psy Index du Forum
S’enregistrerRechercherFAQMembresGroupesConnexion
Répondre au sujet Page 1 sur 1
n den amerikanska regeringen
Auteur Message
Répondre en citant
Message n den amerikanska regeringen 
Jag b?rjade l?sa D?den av Food Pyramid: Nike Roshe Run Femme Hur Shoddy Science, Sketchy Politics och Shady Special Interests har f?rst?rt v?r h?lsa av Denise Minger f?r flera m?nader sedan (Minger skriver Raw Food SOS-bloggen). Jag korsade mig och nj?t verkligen av boken n?r jag gjorde misstaget att titta p? den f?rsta s?songen av Thrones Game p? Amazon Instant Video. Det ledde mig till att l?sa de 5 b?cker som f?r n?rvarande ing?r i George R. R. Martins Song of Ice och Fire Series, Nike Air Max 90 Womens och Death By Food Pyramid sattes till sidan f?r n?gra m?nader.
Jag avslutade min resa genom Westeros f?r n?gra dagar sedan (m?ste ha varit bra ?ver 5000 sidor!), Och valde omedelbart Minger bok back up. Avslutad p? tv? dagar. Song of Ice and Fire har tydligen gjort mig en mycket snabb l?sare.
Hur som helst, till och med ?r Death By Food Pyramid en utm?rkt bok. Jag skriver s?llan bokrecensioner h?r p? Nike Air Max 1 Dames Runblogger eftersom b?cker tar l?ng tid att l?sa, och bokrecensioner ?r sv?ra att skriva. Men jag k?nner mig tvungen att skriva om DBFP eftersom jag tycker om att om jag skulle skriva en bok om n?ring s? ?r det vad det skulle se ut. (Det finns inget s?tt som kommer att h?nda eftersom jag i allm?nhet f?rs?ker ?ta bra, jag har alltf?r "h?lsosam" en aptit f?r IPA, pizza och kaffe f?r att ge n?gon n?ringsrik r?dgivning.) Ett av mina m?Adidas Stan Smith Womens l n?r jag skrev Tread Lightly var att objektivt titta p? vetenskapen som ligger till grund f?r potentiella kopplingar mellan l?parskor, l?pform och l?pande skador. I sin bok tar Minger ett liknande tillv?gag?ngss?tt f?r att unders?ka sambandet mellan n?ring och h?lsa. Det h?r ?r ett mycket st?rre ?mne, och konsekvenserna av att f? n?ringsfel ?r mycket mer dyster ?n konsekvenserna av att de g?r d?ligt i ett Nike Roshe Run Heren d?ligt par skor. Minger tacklar ?mnet m?sterligt.
P? cirka 250 sidor g?r Minger igenom s?dana ?mnen som hur vetenskap fungerar (bra f?rklaring!), Varf?r de flesta n?ringsr?d som kommer fr?n den amerikanska regeringen ?r misst?nkt och ofta besviken av speciella intressen och lobbygrupper, och (min favorit) varf?r ingen enda kost ?r kommer n?dv?ndigtvis vara b?st f?r att fr?mja god h?lsa f?r alla m?nniskor Adidas NMD Mens (vilket i grund och botten Nike Air Max 90 Damskievad jag slutade om l?parskor och formar - p? grund av m?nsklig variation, inget enda b?sta svar f?r alla m?nniskor). Hon t?cker hela denna mark p? ett ljuvligt men ?nd? noggrant s?tt och citerar m?nga vetenskapliga och historiska dokument f?r att st?dja sin position. "M?nniskor med l?g ?kta skicklighet i sitt f?lt lider av dubbla problem: inte bara ?verskattar de grovt ?ver sina egna f?rm?gor, men de Nike Air Max 1 Womens  har inte ens den kunskap som kr?vs f?r att inse vad de s?ger ?r felaktiga. "
"Den som ?r s?ker p? att de har r?tt om allting i n?ring ?r n?stan definitivt fel."
"Okunnighet uppst?r oftare f?rtroende ?n kunskap."
"F?r n?rvarande kr?vs ingen n?ringsorienterade klasser f?r att f? en Harvard-medicinsk examen och ditto f?r 70 procent av de andra medicinska skolorna i landet."

Message Publicité 
PublicitéSupprimer les publicités ?

Répondre au sujet Page 1 sur 1

Index | Panneau d’administration | Creer un forum | Forum gratuit d’entraide | Annuaire des forums gratuits | Signaler une violation | Conditions générales d'utilisation